Může zákazník podat návrh klíčových slov?
Každý podnik, bez ohledu na svou velikost, byl založen za jediným účelem: dosažením zisku. A ideální je, aby byl čím dál tím vyšší. K tomu je však potřeba příliv stále nových a nových zákazníků, a udržení těch starých.
Za tímto účelem se používají nejrůznější metody propagace, z nichž nejznámější je mezi širokou veřejností reklama, zvláště pak ta televizní, i když ani zdaleka není jediná. Ovšem ne všechny marketingové strategie jsou takto přímé. Jednou z těch méně známých, využívaných především začínajícími malými a středními firmami, je metodika SEO.
Jedná se o optimalizaci webových stránek pro vyhledávače tak, aby se po zadání určitého slova či fráze do kteréhokoliv z nich objevil v seznamu výsledků odkaz na naši webovou stránku na jednom z prvních míst.
Cílem je zde zvýšit návštěvnost naší internetové stránky. Platí totiž, že každý z těchto návštěvníků je potenciálním zákazníkem. A čím více jich je, tím vyšší je pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí. Zvláště, pokud daná firma provozuje také internetový obchod, což je dnes již ve většině oborů standardem.
Avšak k tomu, aby tato metodika dosáhla své maximální efektivnosti, je nutné správně zvolit ona slova a výrazy, pro které bude stránka optimalizována. Návrh klíčových slov, která mohou být použita, je obvykle výsledkem pečlivé analýzy, která zjišťuje, které výrazy jsou v daném oboru nejčastěji vyhledávány a jak často.
Ovšem někteří zadavatelé si myslí, že je tento krok zbytečný. Koneckonců, je přeci jasné, jaká slova jsou vyhledávána nejčastěji, ne? Mohou tak snadno ušetřit za službu, kterou v podstatě nepotřebují. Alespoň tak si to představují. Jaká je ale skutečnost?
Popravdě, ta se od tohoto modelu dost liší. Vyhledávané výrazy často překvapí i samotného zadavatele. A pokud jsou zvoleny špatně, pak firma přijde o část zisku, který by jinak mohla získat.
Proto je mnohem lepší nechat to na profesionálech. Věřte, že oni vědí, co dělají, a že tato investice rozhodně není zbytečná.