Vy jako šéf jednáte s lidmi
 Musíte umět odhadnout, jestli člověka způsobujícího stres v kolektivu je možno zpracovat tak, aby se tato jeho podvědomá činnost utlumila, jestli je kolektiv schopen takového člověka přijmout a naučit se s ním pracovat, nebo jestli je to prostě rizikový faktor, který vám zničí pracovní skupinu a je nezbytné se ho zbavit, abyste zachránili alespoň zbytky lidí, co vytrvali.
Lidé vytvářející stres jsou „stresoři“
 – Přerušují hovor
 – Tváří se kysele, nepříjemně, znuděně
 – Ostatní ponižují a urážení je nejen verbálně, ale i neverbálně
 – Snaží se za každou cenu ovládnout konverzaci
 – Nezajímají se o druhé, a naopak vyzdvihují sebe
 – Nezachovávají civilizační návyky jako jsou pozdravy, úsměvy…
 – Mají tendenci si stěžovat na vše a za každých okolností
 – Mluví povýšeně, hádají se, nedělají kompromisy, vyžadují souhlas
 – Kritizují, rozčilují se, lžou
 – Manipulují, vyvolávají pocity viny v ostatních, ubližují a ztrapňují
 – Chovají se agresivně, negativně, neradi s něčím souhlasí, nemluví s lidmi přímo, nedodržují sliby a tajemství
 – Chovají se povýšeně
 Každý z nás se může stát stresorem a každý se tohoto chování může zbavit, avšak umět pracovat s extrémními stresory je práce pro dva lidi navíc a je na vašem zvážení, jestli si to vezmete na zodpovědnost, jelikož vám mohou rozložit kolektiv dříve, než si to uvědomíte.
Lidé rozhánějící stres jsou „léčitelé“
 – Naslouchají druhým, ukazují svých chováním úctu k druhým
 – Vyslechnou si názor a city ostatních
 – Dávají konstruktivní rady, jsou upřímní, oceňují ostatní
 – Přátelští lidé, kteří se usmívají a zdraví se s každým
 – Váží si ostatních i jejich práce, mluví pozitivně
 – Umí dělat rozumné kompromisy, umí vyjednávat
 – Berou zřetel na druhé a zároveň umí upřímně mluvit o svých potřebách
 – Jednají s ostatními jako se sobě rovnými
 – Kontrolují se a umí reagovat na stresové situace
 – Dělí se s ostatními o informace, umí mluvit o nepříjemných věcech
 – Jsou klidní, umí vyjádřit souhlas, zeptat se, zachovat tajemství a slib
 – Zajímají se o druhé, pomáhají, umí se držet hierarchie úkolů
 Léčitelé jsou v kolektivu nezbytní, protože vytvářejí dobré ovzduší a stejně jako můžeme být všichni stresory, může se z každého z nás stát léčitel. My sami si volíme, jací budeme a jak se budeme k ostatním chovat. Každý nadřízený i podřízený by se měl upřímně zamyslet nad svých chováním k ostatním.
