Skip to content

Venth

  • Domů
  • Auto moto
  • Cestování
  • Dům a byt
  • Elektro
  • Finance
  • Krása
  • Podnikání
  • Www
  • Zboží
  • Životní styl

Podnikatelský záměr je základ

1. 5. 2023 by


Pokud jste se rozhodl podnikat, je pro Vás velmi důležité sestavení podnikatelského plánu, neboli také podnikatelského záměru nebo podnikatelského projektu. Termín vychází z anglického termínu bussiness plan.
Plánování tvoří nedílnou součást podnikání. Jedná se totiž o proces rozvoje jako celku i jeho jednotlivých částí.
Podnikatelský plán je velmi důležitý krok a to bez ohledu na to, zda se chystáte začít vydělávat si jako osoba samostatně výdělečně činná, nebo se chystáte založit akciovou společnost.
podnikatelka a prezentace
Samozřejmě forma plánování se bude vyvíjet v závislosti na vývoji vaší živnosti. Plán je důležitým dokumentem například také pro potenciálního investora. Proč byste si měli například vzít úvěr a ohrožovat finanční jistoty celé rodiny, když můžete získat finance jiným způsobem.
Podstatou záměru je ideál, kterému se podnikatel snaží přiblížit. V rovině obecné se pak jedná o strategii podnikání. Z té podnikatel a jeho firma vychází a veškerá jeho činnost by měla být s danou strategií v symbióze.
 podnikatelský nápad
Záměr by měl být vypracovaný precizně v souladu s určitými náležitostmi
1.      stručnost
2.      představení výhod zboží nebo služby
3.      orientace na budoucnost
4.      věrohodnost
5.      přiměřené očekávání i pochyby
6.      vytyčení silných i slabých stránek
7.      financování
8.      kvalita formální stránky
Samotná struktura záměru by pak měla obsahovat tyto stránky:
1.      titulní strana – identifikace firmy
2.      exekutivní souhrn – stručný přehled o plánu
3.      analýza odvětví – zařazení do kontextu
4.      popis podniku – podrobný popis pro snadnější představu investora
5.      výrobní plán – plán zachycující výrobní proces z technologického aspektu
6.      marketingový plán – zvýšená pozornost, soustředí se na distribuci k cílovému zákazníkovi
7.      organizační plán – organizační struktura podniku, požadavky na vzdělání personálu, služby atd.
8.      hodnocení rizik – popsat a analyzovat největší rizika včetně nástrojů jejich zvládání
9.      finanční plán – důležitá část, která ukáže reálnost plánu jako celku
10.  příloha – mohou obsahovat širší dokumentaci než samotný plán, např. různé smlouvy, životopisy, prezentace.
 

3.7/5 - (3 votes)

Post navigation

Previous Post:

Nejčastější prohřešek řidičů? Nepoužívají blinkry

Next Post:

Médium, bez kterého bychom nepřežili

© 2025 Venth | WordPress Theme by SuperbThemes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Souhlasím